"תמותי, נאצית": הותקפה מילולית לאחר שנשלחו בשמה מסרונים מזויפים

Ynet, אסף זגריזק וגיא לוי, 21.05.17

ההודעה שנשלחה בשמה של עידית שלנגר

ההודעה שנשלחה בשמה של עידית שלנגר

תושבת תלאביב קיבלה בשבת הודעות נאצה וגידופים ממאות ישראלים, לאחר שנשלחו הודעות בשמה באמצעות אפליקציה שמאפשרת להתחזות לכל מספר טלפון. "נעשה לי לינצ'טרנט", היא אמרה

"עניתי לשיחה אקראית של אישה שאמרה ששלחתי הודעה איומה והיא הקריאה לי את התוכן. באותו רגע פשוט קיבלתי חום, לקחתי את המפתחות וניגשתי לתחנת המשטרה".

לדבריה, בתחנת המשטרה אמרו לה כי אין זה המקרה הראשון. "הם אמרו לי שמישהו שלח בשמי ממערכת אלקטרונית את ההודעה ולא הייתה השתלטות על הנייד שלי", היא שחזרה. "פשוט נשלחה לאלפי מספרים אקראיים ההודעה הזאת, אף אחד מחבריי לא קיבל אותה, אלא רק אלפי אנשים שאני לא מכירה".

היא הוסיפה: "כשהייתי בתחנת המשטרה קיבלתי הודעה ש'השיימינג רק התחיל' וגם אמרו לי ששמי עלה בקבוצות של 'אנשים שצריך לחסל' ובעמוד של 'הצל', שאת הפוסט שלו הוא הסיר אחרי כמה שעות ולאחר שפניתי אליו".

בשוק האפליקציות הצפוף קיימות מספר אפליקציות, שחלקן לא קיבלו את אישור גוגל או אפל להיכנס לחנות וחלקן הורדו לאחר שהתברר שהן מסוגלות להתחזות לכל מספר נייד וכביכול לשלוח ממנו הודעה לכל מספר אחר או אפילו להתקשר ממנו.

כלומר, באמצעות תוכנות מהסוג הזה ניתן לשלוח הודעה בשם כלשהו מתוך ספר הטלפונים שלנו לכל שם אחר מבלי שמקבל ההודעה ידע שההודעה לא הגיעה ממי שמזוהה בה.

לכתבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

