לפייסבוק טריק חדש לזהות ולחסל חשבונות מזוייפים

Geektime, הילה חיימוביץ, 16.04.17

מקור: Pixabay

הרשת החברתית יכולה כעת לזהות חשבונות מזויפים בצורה קצת יותר יעילה, גם כאלו שעשויים להיראות אותנטיים לחלוטין

פייסבוק ממשיכה במאמציה ״לטהר״ את הפלטפורמה במטרה שכל התוכן המוצג בה יהיה כמה שיותר אותנטי; החברה הודיעה על סדרת שינויים הכוללת שיפורים שיאפשרו לזהות חשבונות לא אותנטיים קצת יותר בקלות על ידי זיהוי דפוסי פעילות, מבלי שיהיה צורך לבדוק את התוכן באופן נקודתי. כך לדוגמא, המערכת תוכל לזהות פרסום חוזר של אותו התוכן ממגוון חשבונות או כמות מכובדת של הודעות שנשלחו ממשתמש.

בראש סדר העדיפויות: ספאמרים

היום כל ילד עם כתובת מייל פנויה יכול לפתוח בתוך שניות חשבון פייסבוק. עד שפתיחת חשבון לא תדרוש להזין מספר כרטיס אשראי, רישיון או תעודת זהות למטרות אימות, זה ימשיך להיות ככה. אבל הבעיה היא לא עם אותם ילדים, אלא עם ספאמרים שמנצלים לרעה את הפלטפורמה כדי להפיץ את משנתם או את המוצר שלהם באמצעות אינספור חשבונות מזויפים.

לצד זיהוי חשבונות לא אותנטיים, פייסבוק מצפה שבעזרת השינויים החדשים ניתן יהיה גם לצמצם את התפשטות התוכן שנוצר במסגרת אותה פעילות לא אותנטית, כולל ספאם, מידע שגוי או תוכן מטעה, מה שלרוב מתחיל באותם חשבונות מזויפים. נכון לעכשיו, מה שנמצא בראש סדר העדיפויות של הרשת החברתית הוא להסיר את החשבונות עם ״טביעת הרגל״ הגדולה ביותר, אלו שלהם פעילות רחבת טווח בפלטפורמה, ולאו דווקא כל חשבון פיקטיבי שנוצר לצורך ריגול קל אחרי האקס לצורך העניין.

כאמור אלו הם ממש לא מאמציה הראשונים (ובוודאי לא האחרונים) של הפלטפורמה במיגור פעילות לא הוגנת בה; למשל, לפני כחודשיים הציגה החברה מנגנון אימות לתוכן מקורי שמתבסס על חוכמת ההמונים. כך שאם התגלה כי פוסטים מעמוד מסויים הוסתרו על ידי משתמשים רבים, זה סימן שיתכן ומדובר בתוכן לא אותנטי. שינוי עדכני יותר שהוצג בתחילת החודש הנוכחי נועד למנוע מתמונות אינטימיות להתפרסם ברשת החברתית ללא רשות של המופיעים בהן.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: