מחקר ישראלי: כך האקר יכול לדעת באיזה סרט אתם צופים בלי לפרוץ למחשב

Calcalist, רפאל קאהאן, 14.04.17

במרכז: ד"ר ערן טרומר

במרכז: ד"ר ערן טרומר. צילום: עמית שעל

המחקר שפורסם על ידי חוקרים מאוניברסיטת תל אביב וקורנל טק מדגים שיטה לזיהוי ומעקב אחר הזרמה של תוכן. הזיהוי מתבצע ללא צורך בפריצה למחשבו של המשתמש ועוקף את ההצפנה של התעבורה

חוקרים מאוניברסיטת תל אביב וקורנל טק בהובלת ערן טרומר הציגו אתמול (ג') שיטה שמאפשרת לזהות כמעט בוודאות סרטים בהזרמה שנצפים במחשב של משתמש, זאת ללא צורך בפריצה. השיטה מתבססת על האזנה לתעבורת המידע בין המחשב לאתר הסטרימינג וניתוח שלה על ידי מערכת רשתות נוירונים ובינה מלאכותית.

החוקרים הסבירו שהשיטה עובדת גם אם התעבורה מוצפנת, מה שמייצר חשש אמיתי לפרטיות המשתמשים. למרות שזיהוי של תוכן עשוי להישמע תמים למדי – מדובר בפרצה שבידיים מסויימות עשויה להתברר כאיום ממשי על פרטיות הגולשים. החוקרים הדגימו מספר תסריטים שעשויים להתברר כמסוכנים למדי כגון: מעקב אחר צריכת תוכן במשטרים דיקטטוריים, מעקב של גופי פרסום אחר פעילות של צרכנים ברשת או מעקב של ספקיות תקשורת אחרי התוכן של הלקוחות בשביל לנתח את הפעילות שלהם ברשת.

השיטה יכולה לפעול בשלושה תסריטים שונים: על ידי התקנת קוד ההאזנה על גבי ציוד תקשורת כגון נתבים, שרתי VPN או פרוקסי; על ידי התקנתו באתר שפתוח במקביל על המחשב שמשמש להזרמת התוכן או על ידי התקנת הקוד באתר שפתוח על מחשב אחר מזה שבו מתבצעת ההאזנה – כל עוד הוא נמצא באותה הרשת אליה מחובר המחשב שצורך את ההזרמה של התוכן.

ההאזנה של התעבורה מנותחת לאחר מכן על ידי מערכת מבוססת רשתות נוירונים שמבצעת תהליך של למידה עמוקה על התוכן. הניתוח של תבניות המידע שמועבר ברשת מאפשר זיהוי של התוכן בוודאות גבוהה. החוקרים הצליחו לזהות בשיטה זו תכנים מנטפליקס, אמזון וידאו ויוטיוב בהצלחה שנעה בין 93% ו-98%.

למעשה השיטה עובדת יותר טוב ככל שכמות המידע גדולה יותר, כגון בסרט אקשן עם כמות גבוהה של פרטים ויזואליים וקוליים ושדורשת תהליך דחיסה אגרסיבי יותר. בהזרמה של תוכן בו כמות המידע פחותה כגון תמונות סטילס או תכניות אירוח שם אין הרבה שינויים בפרטים הנצפים, הדחיסה תהיה יעילה יותר והשינויים בה יהיו קטנים יותר וקשים יותר לזיהוי.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: