"הכתבות המהירות" של פייסבוק בדרך לכישלון

Mako, יאיר מור, 14.04.17

פייסבוק (צילום: ShutterStock ,ShutterStock)

צילום: ShutterStock

גופי תקשורת רבים לא מרוצים מהניסיון של פייסבוק לכפות עליהם להעביר את האתרים שלהם לתוך הרשת החברתית – אך אם הרשת תקשיב להם, הם נותנים לה סיכוי

הניסיון של פייסבוק להפוך לכלי התקשורת היחיד שאנחנו צורכים לא מצליח להתרומם, כך מדווח אתר Digiday. לפי האתר, שנתיים לאחר השקתו, פחות ופחות כתבות נפתחות ב-instant Articles ("מאמרים מיידיים"), השירות של פייסבוק שמיועד להציג כתבות מהר יותר היישר מתוך האפליקציה.

כלי תקשורת אחרים שהשתמשו בשירות, לפי הכתבה ב-Digiday, לא פרשו ממנו לחלוטין, אך מפרסמים בו הרבה פחות כתבות. יוצאי דופן בולטים הם כלי תקשורת שמקבלים מפייסבוק כלים נוספים לניצול המאמרים המיידיים. כך, לדוגמה, וושינגטון פוסט האמריקאי, טלגרף הבריטי ובילד הגרמני ממשיכים לפרסם כתבות בשירות בעקבות "פרוטקציות" שפייסבוק מעניקה להם בדמות אפשרויות שאינן פתוחות עדיין לכלי תקשורת אחרים. לאחרונה החברה בוחנת עם העיתונים האלה אפשרויות להרשמה למנוי חינם וקידום להורדת האפליקציות שלהם.

לשאר כלי התקשורת החלה פייסבוק להציע בסוף השבוע טפסי הרשמה למנויים וקידום לדפי הפייסבוק הרשמיים שלהם. עם זאת, הרשת החברתית עדיין לא מאפשרת לכלי התקשורת להרוויח כסף ממנויים דרך המאמרים המיידיים, אלא רק להחתים מנויי ניסיון חינם, והיא מסרבת לומר האם מנויים בתשלום נמצאים בתכנון.

ובכל זאת, כלי התקשורת אמנם לא מרוצים, אבל גם לא פוסלים את שיתוף הפעולה עם החברה. וושינגטון פוסט, לדוגמה, מעלה את כל הכתבות שלו כ"מאמרים מיידיים", ומגזין סלייט דיווח כי 41% מהנרשמים לניוזלטר שלו עושים זאת דרך מאמרים שפורסמו בפורמט הזה.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: