איך פייסבוק יודעת מה גולשים עושים מחוץ לאינטרנט

Haaretz, עודד ירון, 29.12.16

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג

STEPHEN LAM                     רויטרס   צילום

כולם יודעים שהרשת החברתית דואגת לעקוב אחרי גולשים באתרים אחרים; מה שפחות זוכרים הוא שבחלק מהמדינות היא גם דואגת לקנות מידע על אזרחים מחוץ לרשת

בפרו-פובליקה ביקשו בחודש ספטמבר מגולשים לחלוק איתם את קטגוריות העניין שפייסבוק הצמידה להם לצורך הפילוח למפרסמים. את הקטגוריות האלה אפשר לראות בעמוד העדפות הפרסום האישיות (Your Facebook ad preferences). באתר אספו יותר מ-52 אלף קטגוריות ייחודיות, שפייסבוק משתמשת בהן כדי לפלח את אוכלוסיית המשתמשים.

את המידע פייסבוק אוספת בעיקר מפעילות שלכם ברשת החברתית, כלומר הלייקים שעשיתם לעמודים שונים, הנושאים שעליהם הגבתם ופעילות נוספת. אבל זה לא מוגבל רק לפעילות ברשת החברתית. גם רוב האתרים שאתם גולשים בהם מחוץ לפייסבוק מספקים לה מידע בין היתר בעזרת כפתורי הלייק שמותקנים בהם.

מה שרבים שוכחים הוא שבחלק מהמדינות פייסבוק גם רוכשת מידע על פעילות של אנשים מחוץ לרשת. על פי המידע שקיים באתר החברה עצמה, היא משתמשת בשירותים כאלה בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, ברזיל, צרפת, גרמניה ויפן.

"דברים כמו המידע של פרופיל הפייסבוק שלכם, פעילות בפייסבוק ואינטראקציות עם עסקים יכולים להשפיע על המודעות שאתם רואים", כותבת החברה בדף. עם זאת באחד משלושה פאנלים מתחלפים של מידע בראש העמוד קיים כפתור למידע נוסף. בעמוד שאליו הכפתור מוביל, פייסבוק מציינת כי היא משתמשת במידע מ"ספקי דאטה". בלחיצה על צמד המילים אפשר לקבל מידע נוסףכולל לינקים לדפים שמאפשרים למשתמשים לבקש להפסיק את השימוש במידע עליהם.

מעניין לציין שעל פי תנאי השימוש למפתחים, פייסבוק אוסרת על מפתחי אפליקציות לעשות את מה שהיא עושה כאן. כלומר, למכור, להציע רשיונות או לרכוש כל מידע שהם השיגו דרך השירותים שלה. בחודש שעבר למשל היא חסמה אפליקציה של חברת ביטוח שהציעה ללקוחותיה הנחות בהתבסס על המידע האישי שלהם בפייסבוק.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: