מנכ״ל נטפליקס: "בעוד 15-10 שנה כל הטלוויזיה תהיה באינטרנט"

Themarker, ענבל אורפז, 08.10.16

Paul Sakuma / ASSOCIATED PRESS

ריד הסטינג: "רשתות בתי הקולנוע חונקות את תעשיית הסרטים. לא הייתה שום חדשנות בתעשייה הזו ב-50 השנים האחרונות"

״בעוד 15-10 שנה כל הטלוויזיה תועבר ברשת. אף אחד לא יצפה בטלוויזיה בכבלים. כמו שהיום כולם משתמשים בטלפונים סלולריים, בקושי משתמשים בטלפון קווי – כך העריך אתמול (ו') ריד הסטינג, מנכ״ל חברת נטפליקס שהשיקה בתחילת השנה את שירות התוכן שלה על גבי האינטרנט בישראל. הסטינג התייחס לטרנדים בתחום שידורי הטלוויזיה והקולנוע בכנס הטכנולוגי TechFest שערך מגזין "ניו יורקר" בשיחה עם עורך המגזין, דיוויד רמניק.

בשבוע האחרון עמדה נטפליקס עמדה במרכזם של מספר דיווחים שזכו לחשיפה נרחבת בעולם הטכנולוגיה. ראשית, החברה, שכבר הפיקה שורה ארוכה של סדרות טלויזיה, הכריזה שהיא מתכננת להיכנס גם לתחום ההפקות הקולנועיות. הפקות אלה יופצו לאולמות של רשת בתי הקולנוע iPic במקביל לשידורם באינטרנט בפלטפורמה של נטפליקס. "רשתות בתי הקולנוע חונקות את תעשיית הסרטים. לא הייתה שום חדשנות בתעשייה הזו ב-50 השנים האחרונות", אמר הסטינג אתמול באירוע בהתייחס לתחום הקולנוע וההזדמנות שנטפליקס מזהה בו.

כשנשאל הסטינג בנוגע לתחרות איתה מתמודדת נטפליקס מצד שחקנים צומחים בתחום הווידאו באינטרנט, כמו פייסבוק, הוא אמר. "אנחנו חושבים על תחרות בתור כל דבר שמוצג על גבי מסך. לפי ההגדרה הזו יש כל כך הרבה מתחרים. לכן עדיף שתתמקד בעסק שלך. לפני עשור התחרות שלנו הייתה בלוקבאסטר, היום היא רחבה מאוד".

בניגוד למתקפה של הסטינג נגד תעשיית הקולנוע, שאת מצבה תיאר כטרגי, הוא דווקא פירגן לתעשיית הטלוויזיה. הוא ציין את מספר ההפקות הטלוויזיוניות ההולך וגדל ואת התקציבים המופנים אליהן – ופירגן למתחרים של נטפליקס בזירה זו, כולל HBO ואמזון.

לדברי הסטינג, נטפליקס לא עתידה להפעיל את השירות שלה בתקופה קרובה בשוק הסיני – אחד השווקים הבודדים שבהם החברה אינה פועלת. הסטינג התייחס לכך ששירותי הווידיאו של דיסני ואפל במדינה נסגרו על ידי הרשויות, לכן החברה מתמקדת בשאר העולם. בינואר השיקה נטפליקס את השירות שלה ב-130 מדינות בעולם, בהם גם בישראל.

אנתוני סלה, מנהל אמנים ומשקיע גם הוא במסגרת הקרן QueensBridge, התייחס להפיכתם של אנשי הטכנולוגיה לגיבורי תרבות. "אני עוקב אחרי המספרים של עמוד הוויקיפדיה של נאס – הם צומחים. זה לא בגלל המוזיקה. לפני 20 שנה דוגמניות של ויקטוריה סיקרטס לא היו מסתכלות על אנשים מעולם הטכנולוגיה. היום איוון שפיגל (יזם אינטרנט, מנכ״ל וממייסדי סנאפצ׳ט) יוצא עם דוגמנית על. אחי הצעיר יעדיף לבלות עם מארק צוקברג מאשר עם דרייק (ראפר פופולרי)", אמר סלה.

"תרבות היא המוצר מספר אחת שארה״ב מייצאת. סטרימינג הוא דרך מצוינת לבנות גשר בין האמן והמאזינים. אפשר לקבל מידע שלא היה קיים בעבר כמו כמה אנשים הקשיבו לכל שיר. אנשים לא מנצלים מספיק את המידע הזה לשיווק של מוזיקה, התייחס סלה ליתרונות ששימוש בטכנולוגיה יכול לספק למוזיקאים ולמנהליהם.

לכתבה

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: