מחקר: רק 56% נוהגים להעלות סטטוסים בעצמם

Allmarketing, דן מייזליש, 07.09.16

מחקר: רק 56% נוהגים להעלות סטטוסים בעצמם

לקראת כנס הקיץ של עמותת אשנ"ב  – אנשים למען שימוש נבון ברשת האינטרנט  שיתקיים ב- 11/9/16 בקמפוס גוגל בתל אביב, ויעסוק בתרבות השיח ברשת, ערכנו סקר קצר במטרה לבדוק על קצה המזלג כיצד אנחנו משוחחים ברשת.
את הסקר ערכה, ד"ר שגית יעקובוביץ זילברברג, יו"ר עמותת אשנב ומרצה באוניברסיטה הפתוחה. ממצאי המחקר מעניינים ומפתיעים.

הנושאים הפופולאריים שעליהם הם נוהגים להביע את דעתם ציפינו כי מרביתם יטענו כי העניינים הפוליטיים ו/או הביטחוניים הם אשר יעסיקו אותם במיוחד ברשת. בפועל מסתבר כי הנושאים החמים ביותר עליהם אנשים מביעים את דעתם הם ענייני חברה ורווחה (71% לעומת 54% פוליטיקה ו-25% ביטחון – מסתבר שענייני ביטחון לא כל כך מטרידים אותנו כמו שאנחנו נוטים לחשוב או שמא אנו מאמינים שבענייני ביטחון אין ערך רב לדעתנו ), מה שמצביע במידה רבה על מה באמת מעניין אותנו וזה מה שבאמת קרוב לחיי היום יום שלנו.

הנתון המעניין ביותר שעלה בסקר הוא שמרבית הגולשים מעידים על עצמם כי הם נוהגים לעשות שימוש בשפה נקייה ומכובדת (56%) לעומת אלה שהעידו על עצמם כי הם נוטים להעליב ולפגוע (8%) לעומת זאת, כאשר שאלנו כיצד היו מגדירים את אופיין של הדעות בהן הם נתקלים ברשת מרביתם ציינו כי התגובות הן מעליבות ופוגעניות (60%) לעומת תגובות מכבדות ושומרות על שפה נקיה (25%).

בין המשתתפים הנוספים בכנס: ח"כ רויטל סויד, יו"ר השדולה למיגור השיח האלים ברשת, עו"ד יורם הכהן, יו"ר איגוד האינטרנט, ד"ר רוני דיין, משרד החינוך, ד"ר כרמל ויסמן – חוקרת תרבות השיח באינטרנט, ד"ר אורלי מלמד, עו"ד רון לוינטל – מומחה לדיני לשון הרע, דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השניה.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: