ההאקר שפרץ לדוגמניות: "אני חלאה. ידעתי שאני פורץ"

Mako, שמעון איפרגן, 03.08.16

עידו ארובס

עידו ארובס | צילום: עודד קרני

עידו ארובס הואשם לפני שבועיים שפרץ למאות חשבונות ענן של דוגמניות וגנב תמונות מיניות ואינטימיות. אנחנו חושפים לראשונה את הדברים שאמר בחקירה ליחידת הסייבר על הסיבות שהניאו אותו לגנוב (נקלעתי למשבר בעקבות פרידה), ועל השיטה (זה היה ניחוש מושכל)

"יש לי נטייה למציצנות. אני מעדיף נשים יפות או נשים מפורסמות. עניין של סקרנות. מה הייתי עושה עם תמונות סקסיות? מה שעושים עם תמונות סקסיות, אם הייתי מוצא".

עדותו של ארובס, שנגבתה ממנו על ידי חוקרי יחידת הסייבר של משטרת ישראל וחושפת הצצה נדירה לעולמו של האיש שהכניס מאות דוגמניות ומפורסמים ללחץ שגנב מחשבונות הגיבוי של הסמארטפונים שלהן אלפי תמונות ומאות סרטונים רובן בעל אופי מיני, וחלקן אינטימיות – למשל במהלך לידה ואחריה.

חוקר: "איך הגעת בכלל לחשבון של [שמה של דוגמנית מוכרת שאסור בפרסום]?"
ארובס: "אני נכנסתי לעוד חשבונות של נשים, בעיקר [כאלה] שנראות טוב. אני הגעתי אליהן באמצעות חיפוש במייל של מי שנכנסתי אליה. פעם בפייסבוק היה רשום המייל של הבן אדם".

חוקר: "איך היית פורץ ל-iCloud (חשבון הגיבוי של האייפון)?"
ארובס: "הייתי מנחש סיסמאות. לדוגמא במקרה של [שמה של דוגמנית על], אם אני זוכר טוב הסיסמא שלה הייתה: 123 [והמשך]. הייתי מנחש ניחוש מושכל, שזה אומר: תאריך לידה, שם פרטי, שם משפחה, מספר טלפון דברים כאלה. ראיתי שרוב הסיסמאות הן פשוטות. למשל: תאריך לידה, למשל השם של הכלב".

חוקר: איך אתה יודע את שם המשתמש?
ארובס: "זה כתובת המייל שהופיע אצל המכותבים, או בפייסבוק, אינסטגרם או סתם לנחש. הרבה אנשים המייל שלהם זה השם שלהם".

חוקר: "כיצד הגעת לאותן דוגמניות או נשים מוכרות?"
ארובס: "ברגע שהייתי נכנס לחשבון מייל מסוים, בחלק מהמיילים שהן קיבלו היו מכותבים אחרים, ומשם הייתי גוזר את השמות האחרים… בשבילי הן ממש לא מפורסמות כי אין לי טלוויזיה… הייתי רושם את המייל שאני מנסה. הכוונה את הסיסמאות שניסיתי, וזה יכול להוכיח שאני לא האקר אמיתי. לא השתמשתי בתוכנות שפורצות… היה לי מייל אמרתי בוא נבדוק מי זה והייתי מחליט אם לנסות או לא. בדרך כלל האם האישה נראית טוב, לפעמים זה יכול להיות גם מישהי שלא נראית טוב".

באחד המקרים, לפי טענת החוקרים, הוא הוריד סרטון שבו נראית דוגמנית ידועה מאוד מקיימת יחסי מין עם נשים נוספות, והוריד תמונות שלה בעירום חלקי. "היה לי את הסיסמא שלה פעם. היא שינתה אותה מתישהו אז היה לי גם סיסמא של הבעל… לא הייתה לי תבנית קבועה או לו"ז קבוע… הרבה פעמים הם צילמו את מספר כרטיס האשראי ואף פעם לא עשיתי בו שימוש. חד משמעי, אני לא גנב. לאורך כל הדרך היו לי ייסורי מצפון על מה שאני עושה אבל אני לא גנב", ציין ארובס.

לשאלת החוקר האם היה מודע שבמעשיו הוא ביצע עבירה פלילית השיב ארובס: "לא ידעתי שזו עבירה פלילית. אני מודע לזה שזו עבירה מוסרית חמורה ביותר ואני יצאתי זבל והכי רע שיכול להיות. אני מתבייש בעצמי לאורך כל הדרך. היו לי ייסורי מצפון… אני יודע שאני בנאדם רע, חלאה אבל לא רציתי שהאנשים האלה ייפגעו, זה הדבר האחרון שהייתי רוצה… כל מה שעשיתי מציק לי על המצפון זה באיזו שהיא רמה להרוס לאדם את החיים".

לכתבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

