מחקר: מה אנחנו קוראים בפייסבוק – ומה אנחנו משתפים?

Globes, שירות גלובס, 03.08.16

פייסבוק / צלם: בלומברג

מחקר שנערך על ידי אאוטבריין סרק כ-2 מיליארד צפיות בכתבות, כדי לבדוק האם התוכן ברשתות החברתיות אכן מייצג באורח מדויק את מה שמעניין את הקוראים ■ יש תשובה חד משמעית

מחקר שנערך על ידי פלטפורמת המלצות התוכן אאוטבריין, סרק כ-2 מיליארד צפיות בכתבות כדי לבדוק האם התוכן ברשתות החברתיות אכן מייצג באורח מדויק את מה שמעניין את הקוראים.

לפי אאוטבריין, התשובה לשאלה זו ברורה וחד-משמעית: לא. לפי תוצאות הסקר, סביר יותר שאנשים ישתפו כתבות בנושאים כמו אסונות טבע, אמנות, חינוך, ארכיטקטורה, קריירה וספרות, מאשר כתבות בנושאים כגון סקס, סלבריטאים, יופי ואופנה.

מבצעי הסקר באאוטבריין דירגו את כל קטגוריות התוכן המקוון לפי היחס בין מספר המשתמשים הישראלים שבחרו לקרוא את הכתבה לבין מספר הקוראים שבחרו לשתף את הכתבה בפייסבוק. נמצא דפוס ההתנהגות מובהק: הקטגוריות העליונות, הזוכות להרבה צפיות ומעט שיתופים, אינן מחמיאות לאישיות שלנו. רובן עשויות להיחשב כשטחיות, מיניות, או בוטות. לעומת זאת, הקטגוריות התחתונות, הזוכות להרבה שיתופים ומעט צפיות, מחמיאות הרבה יותר. רובן עשויות להחשב כאינטלקטואליות או עמוקות. למקרה שתהיתם באם מדובר בתופעה ייחודית לקורא הישראלי, תוצאות מאוד דומות התקבלו עבור המשתמש הממוצע בעולם.

בקטגוריית הנדל״ן בישראל, למשל, נמצא כי כתבות העוסקות בנושא "מחיר למשתכן" משותפות רבות בפייסבוק, למרות שאחוזי הצפייה שלהן ממוצעים. לעומת זאת, כתבות העוסקות בנושא שערוריות וקריסות של חברות נדל״ן זוכות לאחוזי צפייה גבוהים מאוד, אך בעלות אחוזי שיתוף הנמוכים פי שלושה מכתבות העוסקות במחיר למשתכן.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: