על קיץ, קניות, טיסות והונאות סייבר

Insite-mag, צרכנות, 05.06.16

shutterstock_307284710

נוכלי סייבר אוהבים את חודשי הקיץ. מאוד אוהבים. כשאתם מסתערים על הרשת כדי לרכוש ברשתות האופנה ולהזמין חופשות, הם מחככים ידיים בהנאה: זה הזמן שלהם. הם בכל מקום ברשת, הם משתכללים והולכים, והם רק מחכים שתיפלו.
אם זה עוד לא קרה, זאת רק שאלה של זמן.

מומחי הונאות הסייבר המכונות פישינג מתחזים לאתר של גופים מוכרים: חברות תיירות ותעופה ואתרי קניות וסחר, בנקים וחברות אשראי. הם מקימים אתר דמה, שנראה בדיוק כמו האתר המקורי. השלב הבא הוא לגרום לך לכם להיכנס ל”אתר” הזה:  לשם כך ישלחו לכם מייל או סמס מאתר קניות אונליין שמודיע לכם על “מבצע מדהים” –  או מייל / סמס בשם חברת האשראי או הבנק, שמבקש מכם לאשר את פרטיכם האישיים. המייל או הסמס תמיד יכיל לינק שבאמצעותו תוכלו להיכנס במהירות לאתר, כדי להסתער על ה”מבצע” או למהר ו”לעדכן את הפרטים”: אבל כאמור, זה לא יהיה האתר אלא העתק שלו. אחרי שתשאירו באתר המתחזה את הפרטים שלכם – ידו של הנוכל תהיה כבר טמונה עמוק בארנקכם.

סקר של גוגל מגלה כי בשנת 2015 כ- 45% מהונאות הפישינג המתחזות לגורמים רשמיים הצליחו לגרום לממוענים ללחוץ על הלינק החשוד. דו”ח של מעבדות קספרסקי, מחברות האבטחה המקוונות המובילות בעולם, מראה כי הונאות הענק בתחום הפיננסי בשנת 2015 התבצעו באמצעות התחזות לארבע חברות האשראי המובילות: ויזה, אמריקן אקספרס, פייפאל ומסטרכארד. מלחיץ? – חכו, זה לא הכל: על פי נתוני קספרסקי, למעלה מ- 37 מיליון משתמשים חוו התקפות פישינג בשנת 2014 ו- 75% לא יוכלו לזהות אתר מתחזה.

אז מה אפשר לעשות?

קודם כל: להיות ערניים ולפתח מודעות לנושא. מומלץ לא להעביר במייל פרטים אישיים שמתייחסים לחשבונות הבנק או כרטיסי אשראי, לא ללחוץ על לינקים לא מוכרים, לעיתים קרובות שם משתמש וסיסמה באתרים שבהם אתם מבצעים רכישות ולבדוק בקביעות את דוחות כרטיס האשראי.

ואם אתם לא לגמרי סומכים על הערנות שלכם? – כיום אפשר ליהנות מהגנת סייבר שתחליף אתכם בתפקיד שומר הסף. שירות ה–  Cyber Wall של בזק בינלאומי מספק הגנה לכל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית וחוסם את ניסיונות ההונאה. כאשר תיכנסו לאתר מתחזה שמזמין אתכם להיכנס לקישור ולהזין את פרטיכם האישיים, ייפתח עמוד אזהרה המתריע על כך שהאתר מתחזה. לא תוכלו להמשיך למסך הבא, ופרטיכם האישיים יישארו שמורים אתכם.

לכתבה

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: