מסמכים חדשים מוכיחים מעורבות משמעותית של עורכים אנושיים בנושאים החמים בפייסבוק

Haaretz, סם תילמן, 16.05.16

מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג

מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג     צילום: אי–פי

הנחיות פנימיות שדלפו מפייסבוק מראות שיש התערבות אנושית כמעט בכל שלב בפרסום; פייסבוק: אלה אמצעים שמבטיחים שהסיפורים החשובים ביותר יוצפו; יש לנו אלף מקורות חדשות

המסמכים, שהגיעו ל"גרדיאן", מוסיפים לחששות על הדרך שבה פייסבוק מחליטה מה הן החדשות המתאימות למשתמשים בה. על פי דיווח שהתפרסם באתר גיזמודו בשבוע שעבר, עורכים בפייסבוק מנעו באופן קבוע שילוב של סיפורים שמעניינים קוראים שמרנים במדור הסיפורים החמים שלה (Trending). לדברי חלק מהעיתונאים שעבדו בפרויקט, פייסבוק דרשה מהם להכניס לרשימת הנושאים החמים גם נושאים שאינם פופולריים אם בהנהלה החליטו שמדובר בנושאים חשובים, אפילו אם הם לא עמדו בתנאי הסף של הכללה במדור. עוד דווח כי העורכים התעלמו מסיפורים שהגיעו מכלי תקשורת הקשורים לימין בארה"ב.

בעקבות ההאשמות ששטחו נגד החברה עובדים לשעבר נשמעו קריאות לוועדת המסחר של הסנאט האמריקאי לפתוח בחקירה נגדה.

מההנחיות מתברר שעורכים אנושיים מתערבים כמעט בכל שלב של פרסום החדשות בפייסבוק, וכי צוות כזה מונה לפעמים כתריסר אנשים.

צוותי העורכים, שעבדו במשמרות מסביב לשעון, קיבלו הוראות כיצד "להזריק" כתבות לרשימת הנושאים החמים, וכיצד "להכניס נושאים לרשימה השחורה" מסיבות שאחת מהן היתה ש"אין הם מייצגים אירועים בעולם האמיתי".

המסמכים החדשים שנחשפו מערערים את הטענות של סגן נשיא לחיפוש בפייסבוק, טום סטוקי, שטען כי  "פייסבוק אינה מתירה או ממליצה לעורכים שלנו להפלות באופן שיטתי נגד מקורות בלי קשר לעמדה אידיאולוגית ותיכננו את הכלים שלנו כדי להפוך את את זה לבלתי אפשרי מבחינה טכנית. במקביל, הפעולות של המבקרים שלנו נרשמות ונבחנות והפרה של ההנחיות שלנו היא עבירה שעשויה להוביל לפיטורים".

פייסבוק הגיבה לפרסום של "גרדיאן" באומרה כי "ההנחיות מוכיחות שיש לנו שורה של איזונים ובלמים שעוזרים להציף את הסיפורים הפופולריים החשובים ביותר, בלי קשר להיכן הם משתלבים בספקטרום של האידיאולוגיות השונות".

"פייסבוק לא מתירה או ממליצה למבקרים להפלות באופן שיטתי נגד מקורות מכל מרקע פוליטי, נקודה. ההנחיות האלה מוכיחות שניגשנו לזה באחריות ובמטרה ליצור מוצר ברמה גבוהה – בתקווה לספק חווייה משמעותית לאנשים שמשתמשים בשירות שלנו".

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: