ענקיות המדיה החברתית קוראות לעולם להילחם באלימות המקוונת

Pc, גלי פיאלקוב, 12.04.16

ענקיות המדיה החברתית קוראות לעולם להילחם באלימות המקוונת

יוצאת למלחמה. המדיה החברתית. צילום: BigStock

צמרת חברות ההיי-טק פונה לארגונים עממיים ברחבי העולם בהצעה לארגן מסע הסברה בפלטפורמות שלהן, שיצא כנגד התעללות ואלימות באינטרנט, שיימינג, שנאת נשים, סטוקינג ויתר רעות חולות שנפוצות כיום במדיה החברתית

תופעת ההתעללות והאלימות המקוונת ממשיכה לגדול למימדים מפלצתיים. בתגובה החליטו גוגל(Google), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) להושיט יד לקבוצות נשים, לארגונים לא ממשלתיים ולקהילות באמריקה, בהודו, באפריקה, באירופה ובמזרח התיכון ולהציע לכולם לחבור יחד למלחמת חרמה בתופעה.

אלא שהניסיונות של הענקיות לטפח תנועה שתקרא תיגר על גזענות, שנאת נשים, איומים אלימים, הפחדה והתעללות, המתרחשים תדיר בפלטפורמות המדיה החברתית השונות, הביאה חלק מהקהילות שהחברות מנסות להעצים להעלות את התהייה האם הענקיות חומקות למעשה מאחריותן שלהן בנדון באמצעות גלגול האחריות אל שאר העולם והתנערות מנקיטת צעדים משלהן לתיקון המצב החריף.

אנטיגונה דיוויס, ראש אגף הבטיחות העולמית של פייסבוק שבסיסו בבריטניה, פיקחה לאחרונה על סדרת דיונים עולמיים סביב שולחנות עגולים, שבהם השתתפו קבוצות נשים בהודו, באפריקה, באירופה וכן במזרח התיכון, והיו מעורבים יותר מ-120 ארגונים ופעילים; גם גוגל נמצאת בשלבים המוקדמים של מחקר גלובלי בנושאים כגון שנאה, הטרדה, מידע מוטעה והפחדה של משמשים באינטרנט; וטוויטר מצידה עוסקת בקבוצות נשים וארגונים לא ממשלתיים, בסיוע תובעים ורשויות אכיפת החוק, בכדי לברר איך ביכולתה להתמודד בהצלחה גדולה יותר עם ההתעללות המקוונת – פעילותן זו של הענקיות מגיעה במקביל להכרזת משטרת בריטניה שטוענת כי נפח ואופי ההתעללות והאיומים המקוונים נראים כעומדים להציף אותה לחלוטין.

דיוויס מפייסבוק טוענת כי הרשת החברתית מציעה כבר את הכלים הנחוצים בכדי לעזור להילחם כנגד דברי שטנה ואלימות ברשת, החל באפשרות לאנפרנד את מי שאינו לרוחו של משתמש, המשך באפשרות לחסימת משתמשים מטרידים, וכלה ביכולת לדווח על התעללות או לדרוש איסור על שיתוף תכנים הכוללים דימויים אינטימיים. "אז כל זה למעשה דן בהעלאת המודעות הגלובלית לכלים אלה", אמרה דיוויס וסיכמה וקבעה כי "זה מה שאנחנו צריכים לעשות".

גוגל, טוויטר ופייסבוק אמנם טוענות שהן מחויבות לתיקון, אולם סירבו לפרסם מידע על מספר הסוכנים שהן מפעילות בכדי לחקור דיווחים על התעללות, או לפרט יותר על סוג ומנעד הדיווחים שהן מקבלות או על רמת שביעות הרצון של המתלוננים מהמענה וההגנה שמספקות להם הרשתות החברתיות.

פייסבוק נאותה רק לומר כי היא מעסיקה "כמה מאות" סוכנים שתפקידם לעבור על דיווחי ההתעללות שמגיעים מקהילת משתמשים המונה 1.6 מיליארד אנשים הפעילים ברשת מסביב לשעון; טוויטר אמרה שהיא מעסיקה "יותר מ-100 עובדים", הפועלים מול בסיס המשתמשים שלה המונה כ-320 מיליון גולשים; גוגל מצידה סירבה לומר כמה עובדים חוקרים את הדיווחים המתקבלים בגין התעללות,

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: