"הוא אמר לי 'זה בסדר, תבכי' – ואנס אותי"

Israelhayom,מערכת, 23.03.16

האינטרנט עבורי היה מקום לשחק משחקים. אלישיה בגיל 13, מספר ימים לפני שנחטפה // צילום: פייסבוק

אלישיה נחטפה כשהייתה בת 13 בלבד על ידי אדם שהכירה ברשת • כיום היא מקדמת חוקים על מנת להבטיח גלישה בטוחה עבור ילדים • "אמא הזהירה אותי לא לדבר עם זרים, אבל באינטרנט לא הרגשתי שהם זרים"

הסיפור של אלישיה קוזאקייביץ' הוא סיפור חטיפה של נערה מתבגרת, שהכירה אדם באינטרנט ויצאה מביתה לפגוש אותו. המקרה שלה הוא סיפור נוסף, כמוהו מתרחשים אינספור בעולם, כל יום. אלישיה הייתה רק בת 13 כשנחטפה על ידי אדם מבוגר שהכירה ברשת. "בתקופה ההיא לא היו הרבה אנשים שחינכו והסבירו לבני הנוער על הסכנות שבאינטרנט" היא מספרת כיום, 14 שנים מאוחר יותר.

"האינטרנט עבורי, עד אותה תקופה, היה דרך לשחק עם אנשים אחרים ברחבי העולם אונליין. זה כל מה שאינטרנט היה עבורי עד אז. ההורים חשבו שהעניקו לנו מתנה כשהתקינו לנו אינטרנט בבית, והם גם שוחחו אתנו על הסכנה שבאנשים זרים, אבל באינטרנט לא ראינו את האנשים האלו כזרים ממש, הרי כבר דיברנו פעם, ומהר מאוד אתם מתיידדים".
"היה ילד אחד, בערך בגיל שלי, או לפחות כך חשבתי, והיה לנו חיבור ממש טוב. הוא הקשיב לכל מה שהיה לי  לומר, כל יום וכל לילה, וייעץ לי", היא נזכרת בתקופה שלפני החטיפה. בסופו של דבר, באותו ערב השנה החדשה של שנת 2002, התברר כי האיש אינו בגילה, אך כשגילתה זאת כבר היה מאוחר. "הוא אחז בזרוע שלי, וצעק לי להיות בשקט".
"נסענו במשך כחמש שעות בערך, מפנסילבניה לוירג'יניה. בסופו של דבר הגענו לבית, והוא גרר אותי פנימה. הוא הוריד אותי לתוך המרתף, ואמר לי 'זה הולך להיות מאוד קשה עבורך, זה בסדר לבכות'". לאחר מכן הפשיט אותה, קשר לצווארה קולר וגרר אותה עד לחדרו שם אנס אותה. במשך ארבעה ימים הוא עינה, הכה ואנס אותה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

