כשאובמה, קולנוע, מוסיקה והיי-טק נפגשים

Ynet, אמיר בוגן, 23.03.16

פסטיבל סאות'ווסט, שמושך אליו מדי שנה את גדולי המוסיקאים ואנשי הקולנוע, חגג השנה לא רק את שנת ה-30 לפועלו, אלא גם את הפיכתו לאירוע היי-טק גדול. מה מצאנו שם? מאובמה שגנב את ההצגה, דרך אנשי הקולנוע שמשתמשים בטכנולוגיה כדי ליצור סרטים גדולים ועד הפיתוחים הכי חמים כרגע

כשהעיתונאי רולנד סוונסון יזם את הקמת פסטיבל סאות' ביי סאות'ווסט בעירו אוסטין בסוף שנות השמונים, הוא ראה בעיני רוחו אירוע מוזיקלי-תרבותי אלטרנטיבי, צעיר ובועט. ואכן, השקת הפסטיבל במארס 1987 היתה הצלחה אדירה שמשכה אליה המוני חובבי מוזיקה כשבהמשך הצטרפה גם תוכנית סרטים עצמאיים. אבל היום – שלושים שנה אחרי – ברור: סאות' ביי סאות'ווסט הוא בעיקר אירוע של תעשיית ההיי-טק האמריקנית וגם הבינלאומית.

פסטיבל סאות' ביי סאות'ווסט (SXSW), שחגג השנה שלושים, משך לאוסטין, הידועה כבירת המוזיקה הנוכחית של ארצות הברית, הרכבים אטרקטיביים כמו פאבליק אנמי, הסטרוקס ובלוק פארטי, וכוכבים בסדר גודל של איגי פופ, סיה וגם… נינט טייב. מהזירה הקולנועית התארחו בפסטיבל השחקנים ג'ייק ג'ילנהול, אית'ן הוק ואחרים.

 

ולמרות זאת, בכל הנוגע לקהל, רוב המבקרים הרשומים (יותר מ-30 אלף) היו אלו שהגיעו למסגרת האינטראקטיב של הפסטיבל שכללה טרייד-שואו טכנולוגי גדול, פאנלים, קבוצות תמיכה למיניהן ומפגשי נטוורקינג עבור קהילת הטכנולוגיה. לא משהו זוהר מדי, אבל מאוד אטרקטיבי – במיוחד מאז שיזמי טוויטר בחרו לערוך שם את הכנס הגדול הראשון שלהם ב-2007.

כוכבי הפסטיבל

הסימן הברור ביותר לשליטת מחלקת האינטראקטיב בסאות' ביי סאות'ווסט (יש שיגידו כיבוש אגרסיבי) הוא ביקורו המתוקשר של הנשיא ברק אובמה ביום פתיחת הפסטיבל. הוא התארח לפאנל שעסק בסוגיות שונות של תעשיית הטכנולוגיה האמריקנית, טיפוח כשרונות צעירים ויזמות בתחום זה, וגם בשאלות שנוגעות לחדירה לפרטיות ומלחמת סייבר (במרכז הדיון עמדה מלחמת ה-FBI מול אפל ופריצת האייפונים).

הג'ינקס שהוליד ישומון

ג'ורקי, שנודע בעיקר כיוצר סדרת הדוקו "הג'ינקס", שיתף את מאות הצופים ברי המזל שהצליחו להיכנס לפאנל, עם סיפורים מאחורי הקלעים בעבודה על הסדרה. את הבמה הוא ניצל לסיבה העיקרית של הגעתו: אפליקציה חדשה שפיתח בשם KnowMe. מול הקהל הנלהב הדגים כיצד התוכנה שהוא מקדם מאפשרת עריכת סרטונים קצרים על הנייד, בשילוב קטעי וידאו, תמונות, סאונד וקריינות: "זה מאפשר יצירת סיפורים קטנים אך יותר מורכבים מסנאפצ'ט". הוא אף הכריז על תחרות יצירת סרטוני KnowMe שהזוכה בה יקבל דגם של הרובוט האדום שהוא סמלה של חברת ההפקה של אברמס Bad Robot.

הניסיון לשלב בין טכנולוגיות עדכניות למוזיקה, קולנוע וטלוויזיה בכלל, הם העקרון המנחה של מסגרת האינטראקטיב והתירוץ המתבקש להטמיע אותה בפסטיבל שהוא תרבותי בבסיסו.

גזענות גם בהיי-טק?

סוגיה נוספת שאותה חולקים הוליווד ועמק הסיליקון, שעלתה לדיון באוסטין, היא אפליית השחורים. טקס האוסקר האחרון הציף מחדש את היותה של הוליווד לבנה, ומה המצב באומת ההיי-טק של ארצות הברית? יזמים אפרו-אמריקנים שהשתתפו בפאנל הודו כי מבחינתם הגזע אינו משחק תפקיד והם ישכרו למשרות רלוונטיים רק עובדים מקצוענים בעלי רקע בתחום.

מוסדות השכלה גבוהה מכל רחבי ארצות הברית – שמטפחים בין השאר גם את היזמים האפרו-אמריקנים – הראו נוכחות בטרייד-שואו והציגו פרויקטים שונים בעיקר בתחום הרובוטיקה

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: