פייסבוק שוב נגד גוגל: השיקה כלי חדש לחיפוש בפוסטים

Globes, אינטרנט היי טק, 28.02.16

הרשת החברתית של מארק צוקרברג השיקה כלי חדש שמאפשר לחפש מידע בטריליוני פוסטים: "כשאנשים יזהו את פייסבוק עם מציאת תשובות לשאלות שלהם – זה יהיה הרגע שבו אנחנו נצליח"

מדי יום מתבצעים 1.5 מיליארד חיפושים בפייסבוק, ומרביתם הם חיפושים של שמות אנשים – סוג החיפוש שאותו אתם עשויים לערוך בהיחבא לאחר שפגשתם מישהו זר ומושך באחד הבארים. באוקטובר שעבר אפשרה החברה – ללא רעש וצפצופים – לערוך חיפוש בכל הפוסטים הציבוריים בפייסבוק, ולא רק בחומרים שהעלו חברים או דפים.

הצוות של סטוקי פיתח את הכלי החדש, שמשתמש באלגוריתם לדירוג טריליוני פוסטים ממיליוני משתמשי פייסבוק.

"מה שבאמת ניסינו לעשות היה להפוך את פייסבוק למקום שבו ניתן להתחבר עם השיח העולמי על מה שקורה בעולם", אמר סטוקי בריאיון שנערך במשרדיה הראשיים של החברה במנלו פארק, קליפורניה. שלא בכוונה (ואולי כן בכוונה) הוא ציטט את אחד המשפטים החביבים על מנהלי טוויטר, יריבתה של פייסבוק: "אנחנו באמת רוצים להפוך את פייסבוק למקום שבו אפשר לדעת מה אנשים אומרים על משהו ממש כרגע".

"כדי שלפייסבוק יהיו את התוצאות הטובות והמדויקות ביותר, אנחנו צריכים להבטיח שכל העדכונים – כל צילום וצילום, כל וידיאו, לינק, שיתוף, לייק, תגובה – משתקפים באינדקס שלנו תוך שניות", אמר גיריש קומאר,

כשאתם מבצעים חיפוש, החברה שואלת אלפי שאלות נוספות כדי להפיק את התוצאות הטובות ביותר, והיא מדרגת את התוצאות הללו על בסיס עדכניותם והרלוונטיות שלהן. לדברי קומאר, האלגוריתם של פייסבוק מעניק עדיפות לתוצאות ממקורות ראשוניים ומבעלי סמכות בתחום החדשות. חברים יככבו במקום גבוה בתוצאות, אבל גם מותגים, דפים, מפורסמים וזרים יככבו במקומות גבוהים.

בתהליך הזה יש המון ניסוי וטעיה. החברה שכרה מאות בודקים – גם עובדים קבועים וגם קבלנים – שמקדישים שעות על שעות של חיפושים דקדקניים ברבת החברתית.

מרבית הגולשים משתמשים באלגוריתם החיפוש החדש מבלי לדעת זאת, ותוך כדי כך הם מסייעים לפייסבוק לשפר אותו. כשאתם מקליקים על פוסט ומשתפים כתבה, פייסבוק משתמשת כעת בכלי החיפוש כדי לספק קישור שמראה כמה אנשים מדברים על הכתבה הזאת, ומציעה כתבות קשורות שגם הן זוכות לשיתוף באתר.

כלי החיפוש של פייסבוק כבר מניב תועלות זעירות – לפחות עבור מנהלי החברה.

"אתה צריך להיות מסוגל להפיק תועלת מהפרספקטיבות והחוויות האלה של אנשים שאינך מכיר", אמר סטוקי, "כשאנשים יזהו את פייסבוק עם מציאת תשובות לשאלות שלהם – זה יהיה הרגע שבו אנחנו נצליח".

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: