גוגל תחגוג את shopping IL: מה קונים הישראלים?

Walla, דנה נחום, 03.11.15

לפטופ וכרטיס אשראי (ShutterStock)

לי"יום שישי השחור" ול"יום הסינגלס" הסיני מצטרף חג קניות ישראלי – מאות מבצעים בקניות ברשת במשך יומיים. האם הישראלים נוהרים לרשת ומה מעניין אותם שם?

חגיגת הקניות המקוונת Shopping IL, הנערכת ביוזמת Google ובשיתוף ישראכרט, תתקיים זו השנה השנייה ברציפות ותיערך בתאריכים 11-12 בנובמבר. היוזמה, שהושקה בשנה שעברה הורחבה באופן משמעותי וצפויים להשתתף בה 300 עסקים ישראלים (לעומת כ-125 אשתקד),

על פי נתוני Google, בשנה שעברה כחצי מיליון ישראלים ביקרו באתר Shopping IL ובסך הכל נרשמו כ- 1.1 מיליון כניסות ל- 152 החנויות הווירטואליות שלקחו חלק במיזם, כשהיקף המכירות בשני ימי החגיגה עמד על פי 6 מיום רגיל – כ-20 מיליון שקל.

ומה הישראלים הכי אוהבים לקנות באתרים בינלאומיים? על פי המחקר נמצא כי 65% מהנשאלים קנו לפחות פעם אחת בשנה החולפת מאתר קניות בינלאומי, כש- 53% מהרכישות הן בקטגוריית אופנה, ביגוד והנעלה, 27% מחשבים (חומרה ותוכנה), 21% קוסמטיקה ובריאות, 24% צעצועים ו-16% ריהוט ומוצרים לבית. בתחתית הרשימה תמצאו שרק 8% מהרכישות הן של מוצרי "עשה זאת בעצמך" וגינון, 7% חלקי מכוניות ו-4% בלבד בקטגוריית המזון.

במחקר זה, שנערך במסגרת פרויקט עולמי של ברומטר בקרב צרכנים ב-56 מדינות, נמצא כי הישראלים רואים באינטרנט ככלי משמעותי ומקור מידע חשוב בחוויית הרכישה. כך למשל נמצא כי 45% מהגולשים מקבלים ממנו "השראה" לרכישה וכן 57% מתעדכנים דרכו על מבצעים ועורכים השוואות מחירים. כמו כן נמצא כי עבור 58% מהנשאלים, האינטרנט משחק תפקיד משמעותי ביותר ביצירת מודעות ראשונית למוצר ובחיפוש טרם הקניה, לעומת 32% בלבד שענו כי הם נעזרים בחנויות. ומהו המידע הכי חיוני לישראלים על עסקים? 58% ענו כי הם מתעניינים במחירים, 48% ענו כי הם בודקים באינטרנט את שעות הפתיחה של בית העסק, 39% בודקים את מיקומו של בית העסק ובודקים המלצות עליו ורק 27% מתעניינים בזמינות של מוצרים. את מרבית המידע אודות רכישתם שואבים הישראלים ממנועי בחיפוש, כשקרוב למחצית מהנשאלים (49%) ענו כי הם נעזרים בהם, רק 28% ענו כי הם מחפשים באתרי המותגים ו-7% בלבד נעזרים ברשתות החברתיות למציאת מידע.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: