הישראלים צורכים יותר תוכן מבשאר העולם, אך עדיין לא אימצו את הנייד

Themarker, נתי טוקר, 08.09.15

ניתוח של חברת אאוטבריין מצביע על כך שהישראלים קוראים יותר דפים בכל פעם שהם גולשים, אך עדיין מעדיפים את המחשב השולחני על פני הסמארטפון ■ רוב הגלישה במובייל נעשית בשעות הערב – מול הטלוויזיה

בישראל, כך מראה הניתוח, רמת המעורבות בתוכן היא הגבוהה ביותר. הבדיקה של רמת המעורבות נעשתה לפי מספר הדפים הנצפים בזמן כניסה אחת לאינטרנט (page views per session). לפי מדד זה, נראה כי הקורא הישראלי הוא בעל רמת המעורבות הגבוהה ביותר בכל פלטפורמה שבה הוא משתמש – מחשב שולחני, טלפון נייד וטאבלט. הישראלי צופה ב-2.2 דפים בממוצע בכל גלישה במחשב שולחני ובשני דפים בכל גלישה במובייל. בכל שאר המדינות מספר הדפים היה נמוך יותר לכל גלישה.

למרות רמת המעורבות הגבוהה של הישראלים בתוכן, הם עדיין מפגרים באימוץ של הטכנולוגיות החדשות לצריכת תוכן במובייל. כלומר, גם אם נראה לנו שכל מי שסביבנו שקוע ועסוק כל העת בצריכת תוכן במכשיר המובייל, בפועל הישראלים מבלים עדיין יותר זמן מול המחשב השולחני.

"יש פה איזה פרדוקס. אין ספק", מודה ירושלמי, אבל לדבריו הפער בהרגלי הצריכה בישראל לעומת העולם יימחק בקרוב. "יש קצב גידול מהיר מאוד של מכשירים ניידים. גם כיום אנחנו לא כל כך רחוקים מהממוצע העולמי ולדעתי בתוך פרק זמן זה ישתנה. אנחנו בנקודה שלפני הפריצה הגדולה. צריך להביא בחשבון גם שיש משתמשים רבים כמו ילדים או מבוגרים, שצריכת התוכן שלהם במכשירים האלה לא גבוהה כל כך".

מחשב שולחני ביום – סמארטפון בלילה

המחקר גם בדק מהי מערכת ההפעלה הפופולרית לצריכת תוכן בישראל ובמדינות הנבחרות. בהשוואה לארה"ב ובריטניה, השימוש באנדרואיד בישראל הרבה יותר נפוץ. 63% מצריכת התוכן נעשית בישראל באמצעות אנדרואיד, לעומת 41% בארה"ב ו-53% בצרפת. איטליה בהקשר זה דומה יותר לישראל ובספרד שיעור משתמשי האנדרואיד הוא 75%.

"אלה נתונים שעולים גם מהמצב בשוק", אומר ירושלמי. "אנדרואיד מספק טווח מחירים יותר גמיש ויותר היצע מהשוק". לדבריו, המידע לגבי מספר המשתמשים בכל מערכת הפעלה יכול לסייע לבנות את הקמפיינים נכון יותר.

לפי המחקר, בעוד שהישראלים והאיטלקים מעדיפים לקרוא על תחומי תוכנה, האמריקאים, הבריטים והצרפתים מעדיפים לקרוא על תחומי המדיה חברתית ואילו לספרדים אין העדפה לתחום מסוים. בשונה מכל שאר המדינות, בישראל מתעניינים פחות בתחום המדיה החברתית.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: