מצעד האפליקציות של תשע"ה

Ynet, אורי סגל, 13.09.15

עם תחילת השנה העברית החדשה, הגיע הרגע לסכם את השנה שחלפה ולהכתיר את האפליקציות שהצליחו לשבות את הקהל הישראלי וזכו למירב ההורדות מחנויות האפליקציות

מאחורי המושג “אפליקציה” יש עבר קצר אך מפואר. האפליקציות שינו את האופן שבו אנחנו חושבים, האופן שבו אנו חיים ובאמצעות פלטפורמת הסמארטפון נוצר דפוס התנהגות והתנהלות חדש. בממוצע, המשתמש מציץ בסמארטפון שלו 110 פעמים ביום, ומספר האפליקציות אותן הוא מפעיל בחודש עומד על 30, כשהאתגר של מפתחי האפליקציות הוא לגרום למשתמשים לחזור אל האפליקציה שלהם ולהפוך אותה לאחת מ-30 האפליקציות הקבועות על מכשירם.

עולם האפליקציות הוא דינמי, מתאים עצמו לשינויים הטכנולוגים הסובבים אותו, כמו גם לקהל היעד שלו, הצרכן. ההרגלים שלנו, השאיפות, החלומות – כל אלו ישפיעו על היזם בבחירת הרעיון לפיתוח האפליקציה הבאה, שבמקרה הטוב תזכה אותו בכסף ותהילה לצד ההצלחה בפיצוח "הפורמולה הסודית”, ובמקרה הפחות טוב תישאר אנונימית. לצערנו, לא תמיד ניתן לנבא את אחוזי הצלחה של האפליקציה מראש, אך לאחר הצלחתה ניתן לפשט אותה ולהבין מהם קווי המתאר שבעזרתם היא שבתה את תשומת לב הקהל ולהבין דבר או שניים על הקהל עצמו.

אלו האפליקציות הפעילות ביותר

האם הופתענו? לא ממש. האפליקציות המובילות בשתי הקטגוריות, כצפוי, הן אפליקציות המבוססות על תקשורת בין-אישית, שייכות לענקית הרשתות החברתיות וזמינות להורדה בחינם. ההתפלגות מייצגת באופן יחסי את הרגלי השימוש שלנו באפליקציות ואת חלוקת הזמן שאנחנו בוחרים לבצע, בין רשתות חברתיות לבין משחקי רשת מסוגים שונים.

מה הלאה? בדומה למגמה העולמית, עולם האפליקציות ימשיך להתחזק. ההערכה היא שבשנת 2016 יהיו יותר מ-8 מיליארד מכשירים ניידים בעולם. נתונים אלו מבהירים את האינטנסיביות הקיימת בתקשורת הזמינה. יש צפי כי יתגבר השימוש באפליקציות כממתגות עסקים והן יספקו פרסום יעיל ואפקטיבי. בנוסף, חברות רבות יצטרפו למגמה הצומחת של אפליקציות פנים ארגוניות המאפשרות התנהלות נוחה ובניית נאמנות בקרב העובדים. השעונים החכמים יקבלו השנה זרקור ואפליקציות ייעודיות יצוצו כפטריות אחרי הגשם.

אסיה הופכת למתחרה חזקה מאוד בתחום, עובדה זו תשנה את כמות המפתחים וכמובן את כמות האפליקציות שיוצאות לשוק.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: