מחקר: כרבע מהמבוטחים המבוגרים אינם משתמשים באתרי הקופות

Walla, רויטל בלומנפלד, 23.08.15

מחקר שימוש בשירותי בריאות מקוונים באינטרנט כללית קופות חולים (צילום מסך)

"המפסידה העיקרית". אתר הכללית (צילום מסך)

22% מהמבוטחים מעל גיל 45 – קהל היעד העיקרי של אתרי האינטרנט של קופות החולים – אינם משתמשים בהם. מחקר חדש שנערך בקרב ציבור המבוטחים מגלה כי ההשקעה הגדולה של הקופות בשירותים המקוונים אינה מחזירה את עצמה

ארבעת קופות החולים בארץ מתגאות בשירותים המקוונים שהן מציעות לציבור מבוטחיהם, מהזמנת תור והנפקת מרשמים ומילוי טופסי 17 באמצעות האתר ועד להתייעצות עם מומחים און ליין. הייעוץ הרפואי הוא אחד מגולת הכותרת של השירותים המקוונים של הקופות ולפי המחקר רק 17% מהנשאלים משתמשים באפשרות זו.

מטרת העל של אתרים אלו היא לקצר תורים, להקל בעומסים בקופות החולים ולהדביק פערים טכנולוגיים עם מקבילותיהן בעולם המערבי. משאבים רבים ופרסום נרחב הושקעו בשנים האחרונות לצורך ייסוד השירות הדיגיטלי ללקוחות אולם נראה כי ההשקעה אינה מחזירה עצמה.

המגזר שבו נרשמה דווקא פעילות ערה יותר בשירותים אלו בקבוצת הגיל המדוברת הוא המגזר הערבי. כ-30% מהמשתייכים למגזר זה נעזר בהתייעצות מקוונת עם רופאים, לעומת 15.5% מהמשתייכים למגזר היהודי – כמעט פי שניים.

"המפסידה" – כללית, "המרוויחה" – מכבי

"בדקנו אוכלוסיות מגיל 45 ומעלה, ומטבע הדברים האוכלוסייה המבוגרת יותר מתקשה טכנולוגית, אבל העובדה שחלק גדול אומרים שאין צורך בכלל בשירותי בריאות מקוונים פשוט היממה אותנו" אמרה פרופ' שהרבני. אחד היעדים העיקריים של השירותים המקוונים הוא הנגשת שירותים מרחוק עבור אוכלוסייה שמתקשה להגיע פיזית לקופות החולים, כלומר קשישים ובעלי נכויות, ולכן לדברי פרופ' שהרבני, נבחרה האוכלוסייה המדוברת למחקר.

"גם שירותי רפואה מרחוק עדיין לא ממריאים בארץ, וגם מוכנות המבוטחים לקבל שירותים מרחוק", הוסיפה. "יש היענות לדבר הזה, אבל עדיין יש חששות, במיוחד בנושאים של סודיות רפואית. גם בעניין תפיסת השירות, אנשים עדיין מאמינים שהקשר פנים מול פנים עם הרופא עדיף מקבלת עזרה מרחוק". עם זאת, פרופ' שהרבני אופטימית. "אני מאמינה שזה ייכנס חזק לישראל תוך עשר שנים".

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: