ערוצי הטלוויזיה מבקשים עזרה: "גוגל ופייסבוק מחסלות אותנו"

Maariv, נתי טוקר, 05.08.15

קשת, רשת וערוץ 10 פנו במכתב למשרד התקשורת ולרשות השנייה, שבו הם מאשימים את הגופים הבינלאומיים הפועלים 
בתחום הווידיאו בישראל ב"פעילות אגרסיבית" שתביא לקריסת שוק הטלוויזיה

ערוצי הטלוויזיה סובלים מנדידה של תקציבי פרסום לווידיאו באינטרנט. לפי נתונים של יפעת בקרת פרסום, במחצית הראשונה של השנה נתח הפרסום של ערוצי הטלוויזיה הסתכם ב–817 מיליון שקל. לווידיאו בדיגיטל זלגו כ–78 מיליון שקל. רוב הסכום הופנה ליוטיוב, והשאר לאתרי תוכן מקומיים. סכום זה מופחת מחלקה של הטלוויזיה בעוגת הפרסום. כתוצאה מכך, גופי השידור סובלים מירידה בהכנסות ומהפסדים.

מנהלי גופי השידור דורשים דיון לגבי הקלות במחויבויות התוכן וברמת הפיקוח: "על הרגולטורים לפעול במהירות כדי לטפל בכשל השוק ולהוביל אסדרה שתאפשר שוויון בין המתחרים על שוק הפרסום בווידאו". הם דורשים לכנס מפגש של כל גופי השידור והגופים הרגולטוריים במטרה לגבש אסדרה חדשה לשוק הטלוויזיה.
פילבר כבר החל בדיונים לגבי הקמתה של ועדה כזו. ועדה קודמת שדנה בנושא, בראשות פרופ' עמית שכטר, עדיין לא הגישה את המסקנות הסופיות שלה, שכן ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, עדיין לא זימן אליו את שכטר.

לכתבה

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: